Tuesday 27 April 2010

Sukan baik untuk kesihatan

Almost seminggu tak update or no new entry baru..sebab aku pun xde benda aper yang nk tulis...cuma bebaru nie busy dengan sukan.


**********

Bila sebut pasal sukan nie, sukan paling aku minat adalah bola sepak. Dari kecik sampai lah sekarang bola sepak tu macam dah melekat kat jiwa aku...(malas aku nk kasik peribahasa lama yang diberi nafas oil and gas). Pantang nampak benda bulat kat lantai, mesti kaki aku nak sepak.

Aku ingat lagi masa aku mula-mula duty report. Masa tu memang aku takde kerje, sebab pc pun xde lagi..hari-hari menghadap IMS Resak, Resak manual, PPGUA dan WRM sampai aku rasa 2 3 kali jugak lah aku katam PPGUA dengan WRM tu(new revision tak baca lagi).Then aku kenal lah sorang mamat nie dok depan workstation aku..gaya kerek semacam jugak. Entah mcm mane aritu, dia boleh ajak aku main futsal lawan antara OPU..aku pun layankan aje. Keputusan memang mengecewakan lah..tak pernah menang2 kalo lawan inter OPU sampai tournament tu pun dah x wujud lagi.


Tu lah start aku terjebak dengan bola kat PMO nie...after inter OPU tu, ada pulak sukan inter department. aku mmg tak tahu aper2 berita sebab pc xde, then member aku yang duduk depan aku yang nampak kerek semacam aje tu pun ajak aku main takraw..seriusly aku memang x pernah main takraw tapi bila orang ajak aku layankan aje...then aku masuk bola sepak padang dan futsal. Kalah menang tu adat permainan...(mcm workover jugak, fail dan success adalah adat bekerja) yang penting dari situ aku dapat kenal ramai kawan baru.


tetiba banyak pulak idea aku nk cerita nie, sampai tak tahu mana satu aku nk tulis...hehehehe...


*********

Sukan yang aku terlibat dalam minggu lepas dan minggu nie.

1. Bola sepak - Keputusan tak layak ke separuh akhir, walaupun raul gonzalez x dapat score tapi tapi buat skill backheel pun dah puas....hehehe.

2. Volleyball - sebagai back up player then masuk dah last2 minit...tapi paling best, last serve aku kena buat, then apa lagi mmg aku attack lubuk terbesar team lawan lah (nama dia I_ _ _ ) dia tak puas hati 1 serve aku, kata bola kuar...aku dah cuak,nasib 2nd serve dia pun x leh angkat....hahahaha

3. Basketball - Actual aku tak masuk nama pun, tapi bila si YUS tetiba call aku cakap xde orang ditambah lagi dengan dia kata Ocha main(dlm otak aku ocha pun x tahu main), aku ape lagi terus ON lah...sekali datang aku dengan YUS aje, si Ocha boleh pulak dtg tgk aje...nasib dapat score sebijik walaupun mlm tu team aku pasukan belasahan. Tapi YUS top scorer lah untuk team aku...(puji sikit kasik kembang seluar dlm dia...hehehehe)

4. Squash - Nie pun sukan yang aku tak pernah try...still trauma dengan pengalaman bermain dengan bebudak PPP...tapi aku try untuk hilangkan rasa trauma tu walaupun masa teriyang-iyang kena bola squash.



Nie lah ocha...atau nama sebenar dia Adzuan Faizal. Anak dah nk masuk 2 orang...(Aku try cari gambar yus takde lah..takpe..nanti aku usahakan)

No comments:

Post a Comment