Sunday 18 April 2010

Bermula sebuah kehidupan

Bermula sebuah kehidupan....kenape aku pilih tajuk nie sebab hari ini aku telah membuat keputusan untuk memulakan hidup baru.

*******************************

Perkenalan yang bermula dihujung bulan di awal tahun....aku mengenali 'dia' sebagai sahabat dan dari situ aku mula ingin mengenalinya lebih mendalam. Aku mula mengambil tahu pasal diri nya, mengambil berat dirinya dan anything berkaitan dengannya. Aku pun tak tahu mcm mane aku boleh ada perasaan itu, perasaan yang datang tanpa paksa, yang datang dengan sendirinya...orang-orang oil and gas cakap, naturally flowing...

Bak orang-orang tua kata, ku sangkakan panas ke petang rupanya hujan ditengahari (orang-orang oil and gas cakap, ku sangkakan well flow 24hrs rupanya ada shutdown ditengahari),begitu lah ape yang terjadi kepada aku....Aku still try to keep in touch selama sebulan dengan penuh harapan dia akan terima aku setelah mendapat nasihat dari "MASTER' aku....MASTER yang sentiasa memberi aku nasihat dan berkongsi pengalaman membuat aku lebih yakin tentang kehidupan.

Sebulan berlalu tanpa apa-apa perubahan. Aku memberitahu "MASTER" aku tentang decision aku untuk menjauhkan diri aku dari dia untuk selama-lamanya. Dan MASTER aku menasihatkan bahawa antara aku dengan dia memang ada gap dan perbezaan dalam kehidupan. So better untuk aku melupakan dia. Memang betul MASTER aku cakap dan mmg aku bukan diciptakan untuk dia dan bukan aku untuk dia pilh sebagai teman sehidup semati.

Aku tak menyesal mencintainya dan mengenalinya sebab itu adalah sebuah perjalanan hidup aku, Dan aku amat menghargai segala pengalaman yang aku tempuh sepanjang hidup aku. Pengalaman yang mendewasakan kita, mengajar kite erti kehidupan. Sebagai mana "MASTER" aku selalu cerita that is wonderful of life. Life yang penuh dengan corak2 dan pelbagai warna. Dan berakhir sebuah penantian.....

********************************

Kini aku memulakan kehidupan baru aku dengan harapan aku akan jumpa kehidupan yang aku cari selama ini. Tanpa mengharapkan apa-apa dari 'DIA".

END of the LOVE STORY.......(mcm mane aku leh jiwang giler mlm nie...heheheh)

1 comment:

  1. wuyoooo.
    jiwangnya...
    haha.
    anyway gud luck in ur new life okehh...

    :"))

    ReplyDelete