Sunday 26 February 2012

Fisioterapi

Hari nie dah masuk 3 kali aku buat fisioterapi kat klinik rantau sejak mengalami kecederaan koyak otot betis ketika bermain bola di padang KDRP. Ini pertama kali aku mengalami kecederaan semasa bermain bola dan macam x percaya aje aku injured. Mula2 aku rasa malas sangat nk continue buat fisioterapi nie sebab aku rasa biarlah benda tu pulih dengan sendiri. So aku decide sebelum gi fisioterapi tadi, ini last gi jumpa fisioterapi.

Sekali akak nurse yang buat fisioterapi tu pun tadi explain kat aku, kalo aku x pergi fisioterapi nie hingga pulih, ada kemungkinan aku akan mengalami kecederaan tempat yang sama sangat besar. reason dia, otot aku yang koyak tu ada mengalami darah beku dan aku perlu buang darah beku tu kalo berhajat untuk aktif bersukan semula. kalo tak, otot aku akan mengeras dengan darah beku tu then kalo bermain lagi aku akan mengalami kecederaan yang lebih teruk lagi. So for sake of football and my future, aku decide untuk continue membuat fisioterapi ini hingga pulih. So aku perlu berehat dari bersukan selama 6 minggu. lama giler aku rasa 6 minggu ini dengan tgk budak2 nie main bola...


Antara rawatan memulihkan kecederaan.

Antara nasihat dia yang lain, lepas ini kalo aku nk bermain bola lagi aku perlu buat warming up yang lebih kat bahagian yang cedera skrg ini untuk elak dari berulang semula.


Inilah mesin yang memberi aku harapan..




No comments:

Post a Comment