Saturday 6 March 2010

Mencari RM8k

Misi mencari RM8k bermula mlm semlm selepas balik dari genting highlands. Aku sedaya upaya mencari kerang untuk buat umpan,1st pergi mesramall tetapi brother jual tu cakap dah abis...so aku pun beli udang...puas brainstorming kat mane nk cari kerang nie,akhir nie kitorang decide untuk beli kerang kat kedai makan yang menjual kerang rebus..trick aku relax aje, cakap kat tauke kedai nk beli kerang sebab nk masak kat rumah padahal nk buat umpan pancing...hahahah...misi mencari umpan selesai...



aku teruskan misi dengan manjadi foreman mesin mancing jap malam tadi, repair mesin member aku yg stuck sebab tidak diketahui..aku buka2 sambil tu layan cite "my hero my ex girlfriend". lepas aku rendam dengan minyak pelincir semi sintetik..alhamdullilah mesin tu kepada berpusing dan menambah keyakinan aku untuk mencari RM8k...huhuhuh




Akhirnyer, hari yg ditunggu-tunggu menjelma...tetapi aku bangun terlambat sikit..kul 8.15pg baru terjaga...dengan relax,kemas2 peralatan memancing...terus gi pantai...On the way gi, beli nasi lemak kerang (favourite aku, dah lama makcik tu tak jual)..then bila nk sampai pantai aje, baru aku teringat nk beli air sebab nanti takut tercekik pulak kalo makan nasi lemak xde air..so pusing semula beli air mineral kat Petronas...kul 9.30 baru sampai pantai, tgk org semua dah lama start mancing(diorang start kul 8.30pg)..aku menjadi peserta paling lambat sampai...hahaha..

Lepas register, gi pantai tgk mak datuk...diorang punya joran 8 10 kaki punya...joran aku rasa 4 kaki aje kot...and aku rasa aku lah joran paling pendek sekali...hahahah



Before aku kasik ikan makan, aku kena makan dulu...layan nasi lemak kerang...sedap giler...hahahaha


Lepas sarapan di tepi pantai, misi aku pun bermula untuk mencari RM8k...
Selepas lontaran pertama, ada 2 org dapat naikkan pari tuka dengan todak....lepas tu, ikan-ikan kat situ semua pemalu...langsung xde yang sangkut...jangankan aku, orang yg joran 10 kaki pun xde sangkut...huhuhuhu

Tepat kul 12.40 aku menjadi peserta paling awal kuar dari pantai...sebab aku dah bosan menunggu ikan yg tak kunjung tiba...lepas abis waktu memancing, dimumukan pemenang ikan terberat...



Ikan tempat pertama..ikan todak.(2.5kg)



Ikan tempat kedua..Pari tuka(2.2kg)



Ikan paling kecik...

No comments:

Post a Comment