Sunday 6 May 2012

Universal Studio Singapore


Tanggal 4hb aritu aku pergi ke Singapore dengan Bob untuk jalan2 kat Universal Studio Singapore. Aku gerak kul 10.30pg untuk ambik member aku leely kat UTM sambil jalan2 kat UTM setelah 6 tahun aku tinggalkan dan banyak yang berubah. Leely merupakan penasihat kepada kami untuk ke singapore tu (gaya mcm pemandu pelancong pun ada jugak), dia nie dulu keje kat singapore so kami pun follow instruction dia mcm mane nk ke singapore dari CIQ JB hingga lah ke Bugis, Singapore maklum lah kitorang nie 1st time pergi singapore melalui tambak johor.




So sampai gi JB sentral, kitorang terus gerak pergi ke CIQ JB. Selepas mendapat cop Immigresen kitorang terus ambik bus CW2 untuk ke CIQ singapore (tiket bas jangan buang). Sampai disana, kena isi borang dulu then baru pergi immigresen singapore untuk cop. lepas tu ambik bas CW2 sambil tunjuk tiket asal td. Then bas nie akan terus ke Bugis dan dicadangkan stay kat area Bugis or Arab street sebab senang dpt makanan halal. Kitorang pun pusing2 area situ sambil survey hotel area situ dan kitorang pun decide stay kat Marrison Hotel,harga dia satu mlm around $158 tapi bilik kecik aje. Malam tu kitorang lepak kat arab street tapi kalo korang bole jugak jalan2 kat area Bugis junction or area2 situ sebab meriah mlm kat situ.



Esoknyer sabtu kitorang sarapan martabak singapore dulu kat Zam Zam restorang di area Arab street dan bual2 pelayan dia asal malaysia jugak. sebelum gerak gi USS, kitorang jalan2 kat Bugis street untuk beli souvenir dan dari situ ambik MRT Bugis untuk ker Sentosa Island. Akhirnye sampai jugak untuk ke Universal Studio Singapore..



Mungkin mmg rezeki kitorang, sampai kat USS jumpa member bob dan dia ada 2 tiket lebih untuk express tiket. Kitorang mmg tak tahu ape tu expresss tiket and rupanye kalo ada tiket nie tak perlu nk beratur panjang. Mmg sangat berguna dan banyak jimat masa. So recommended kalo nak main semua yang ada kat  USS baik beli express tiket, harga dia tak tahu lah tapi sangat jimat sebab kitorang abis pusing USS dalam masa 3 jam aje...kitorang abis dalam pukul 2.30 ptg. Kul 3 ptg kitorang pun gerak balik naik bas dari sentosa terus ke CIQ JB.




No comments:

Post a Comment