Friday 27 April 2012

VISA US

Tanggal 20hb April 2012, aku telah berjaya dapat VISA US walaupun aku tak tahu bile aku bole pergi ke US.
Berdebar jugak pergi interview dia tapi bab paling sengal aku rasa bile aku rasa passport aku hilang. Aku terlupa yang actually aku dah kasik passport aku kat kaunter visa tadi. so aku pun buat selamber aje teruskan niat aku. Alhamdullilah tak sampai 10 minit interview aku lepas dapat kertas putih.

Cara-cara membuat visa:

1) Buat bayaran RM450.00 standard chartered (mungkin berubah mengikut masa). Simpan resit and ambik no ID unik untuk masukkan dlm permohonan visa.
2) Buat gambar background putih untuk permohonan visa.
3) Masukkan laman web US Embassy tu isi borang permohonan Visa. Print Confirmation Visa
4) Then after complete, buat temujanji untuk interview. Print Appointment Confirmation
5) Bawa Surat invitation from US.
6) Surat Pengesahan jawatan.
7) Resit bayaran visa from standard chartered.
8) Bawa gambar.
9) Pergi US Embassy untuk interview.
10) Ambik US visa kat menara MCA sebelah menara citibank jalan ampang kalo berjaya.
7)


walaupun x dapat gi US, ada visa US pun jadi lah...PEACE

p/s: terima kasih banyak2 kepada afdal yang telah banyak membantu dalam membuat US visa.

2 comments:

  1. nk tnya boley? bape lama masa pas interview n visa tu siap? tq

    ReplyDelete
  2. the next day dia kalo dpt kertas putih...

    ReplyDelete