Friday 6 September 2013

Saudara Baru

Alhamdullilah masih diberi kesempatan untuk menulis blog nie yang dah lama ditinggalkan hampir setahun. Kerje yang banyak dicampur dengan stress lagi, membuat aku tiada kesempatan untuk menulis segala perjalanan hidup aku dalam masa setahun nie. Tapi hari ini, aku diberi kekuatan oleh Allah untuk menulis tentang saudara baru yang baru masuk Islam.

Saudara baru ini merupakan kawan aku sejak dari UTM lagi.Aku kenal dia masa kitorang sama-sama jadi ajk konvo UTM ke-31. Dia seorang perempuan chinese yang berasal dari pahang dan sepanjang aku tempoh persahabatan itu, dia seorang yang sangat baik dan sejak mula kenal dia memang niat kat hati aku untuk jadikan dia seorang muslimah. Dia sorang yang peramah dan suka tolong orang hingga kawan aku sendiri ingat dia tu melayu. Aku sangat bangga dapat kawan mcm dia tu.  

Bulan June 13 dia ada beritahu aku yang dia nak kawin bulan September 2013 so bole aku katakan yang impian aku nak tengok dia menjadi saudara baru Islam pasti tak akan menjadi kenyataan segala. Pengharapan dan doa aku untuk melihat dia menjadikan Islam sebagai pegangan hidup hampir musnah.

Tapi Allah Maha Besar dan Dia sebaik baik perancang, tanpa aku menduga rupanya dia kawin dengan orang Islam jugak. Bila aku dapat berita itu, aku rasa sangat bersyukur dan kegembiraan aku susah untuk aku bayangkan. Alhamdulillah dia dah memeluk Islam pada bulan Aug 13 dan menjadi saudara baru seagama dengan aku. Walaupun bukan aku yang membuat dia memeluk Islam, at least impian dan hajat aku akhir ditunaikan oleh ALLAH S.W.T Semoga hidup dia terus diberkati dan dapat mengamalkan cara-cara hidup Islam . Allahuakbar..!Allahuakbar..!Allahuakbar..!


No comments:

Post a Comment